پرش لینک ها

مایکروسافت آژور چیست؟ بخش اول

مایکروسافت آژور مجموعه جامع مایکروسافت، جایگزینی مبتنی بر ابر، برای سرویس‌ها و سخت افزارهای فیزیکی است. ماشین‌های مجازی آژور بر روی تمام محصولات سرور مایکروسافت و همچنین طیف گسترده‌ایی از محصولات (شخص ثالث)third-party از جمله توزیع‌های لینوکس اجرا می‌شود. این مقاله مروری است بر سرویس‌های مایکروسافت آژور، که شامل معرفی محصولات و قیمت‌ها نیز می‌باشد.

مایکروسافت آژور چیست؟

مایکروسافت آژور یک مجموعه گسترده و در حال گسترش از سرویس‌های محاسباتی مبتنی بر ابر می‌باشد که برای کسب و کارها، توسعه‌دهندگان، سازمان‌های دولتی، و تمام اشخاصی در دسترس است که می‌خواهند اپلیکیشنی بسازند و یا سازمانی را در اینترنت بدون نیاز به سخت افزار و سرور نرم افزاری اداره کنند. در سال‌های اخیر آژور سریعترین رشد بخش تجاری مایکروسافت را در اختیار داشته و احتمالا از نظر در آمد در طول دو یا سه سال آینده از ویندوز پیشی خواهد گرفت.
مایکروسافات آژور سرویسی پیچیده و در عین حال کاربر پسند است که در صورت داشتن تجربه کار با سرویس های مایکروسافت، زیر و بم این سرویس را در چند دقیقه کشف خواهید کرد. در اولین ورود به کنترل پنل مایکروسافت آژور، زرق و برق آن به شما احساس ورود به حساب کاربری بازی آنلاین را می دهد. اما در نظر داشته باشید پشت این ظاهر زیبا و اندکی غیر حرفه ای، یکی از بی نقص ترین سرویس های پردازش ابری دنیا وجود دارد.

بدبینان با طعنه کل مفهوم محاسبات ابری را رد می‌کنند و معتقدند: “فضای ابری تنها کامپیوتر شخص دیگریست.” اما این توصیف ساده تنها بخش کوچکی از تجارت آژور یعنی Infrastructure as a Service (IaaS) را توصیف می‌کند، که سرویس‌های مبتنی بر ابر جایگزین سخت افزار فیزیکی می‌شوند. در این سرویس که بیشتر بر مبحث مجازی سازی (Virtualization) تمرکز دارد، کاربر می تواند با ایجاد ماشین های مجازی با سیستم عامل دلخواه، نسبت به کنترل کامل سرویس خود در فضای ابری، اقدام نماید.

مایکروسافت آژور چیست؟ بخش اول مایکروسافت آژور مجموعه جامع مایکروسافت، جایگزینی مبتنی بر ابر، برای سرویس‌ها و سخت افزارهای فیزیکی است. ماشین‌های مجازی آژور بر روی تمام محصولات سرور مایکروسافت و همچنین طیف گسترده‌ایی از محصولات (شخص ثالث)third-party از جمله توزیع‌های لینوکس اجرا می‌شود. این مقاله مروری است بر سرویس‌های مایکروسافت آژور، که شامل معرفی محصولات و قیمت‌ها نیز می‌باشد.

طیف گسترده‌ایی از سرویس‌های مایکروسافت آژور، زمینه‌های بسیار بیشتری را، انتقال سرورهای محلی به فضای ابری را پوشش می‌دهند. علاوه بر منابع IaaS ، شما طیف گسترده‌ایی از گزینه‌های Software as a Service (SaaS) و Platform as a Service (PaaS) را در اختیار دارید، و بدون نیاز به مدیریت یک سرور به سازمان خود دسترسی به سرویس‌های مبتنی بر ابر را می‌دهید. برای مثال، می‌توانید بدون نیاز به پیکربندی (یا پچ) زیرساخت‌های ویندوز و یا سرورهای لینوکس، وب سایتی مبتنی بر وردپرس ایجاد کنید و یا سایت Node JS بسازید.
طبق ادعای رسمی سایت Azure مایکروسافت آژور ، مایکروسافت از سرویس های شما بر روی همان سرور هایی میزبانی می کند که سرویس های موتور جستجوی Bing، نرم افزار Skype و سرویس Xbox حضور دارند. همچنین این جمله با کنار هم گذاشتن کلمه SLA و عدد ۹۹.۹۵ بیشتر جلب توجه می کند!
در صورتی که از اکانت مایکروسافت اوت‌لوک استفاده می نمایید، نیازی به ثبت نام مجدد در مایکروسافت آژور یا مایکروسافت لاجوردی وجود ندارد. شرکت مایکروسافت با تقلید از google سعی بر یکپارچه سازی سرویس های خود کرده است

علاوه بر این، توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها و سرویس‌های مبتنی بر وب می‌توانند بدون اینکه نگران امنیت و قابلیت اطمینان زیرساخت‌های اساسی باشند از منبع ذخیره‌سازی و سرویس‌های آژور به عنوان بلوک‌های سازنده استفاده کنند.
مایکروسافت، سرویس آژور را در سال 2008 معرفی کرد و دو سال بعد در ژانویه 2010 این سرویس برای اولین بار و به صورت عمومی به عنوان ویندوز آژور ارائه شد، و در نهایت در مارچ 2014 با نام مایکروسافت آژور معرفی شد. هر چند این تغییر نام صرفا ظاهری نبوده و بازتابی از دامنه سرویس‌های ابری آژور است که به مراتب فراتر از عرضه مبتنی بر ویندوز بود ، یکی از بزرگترین تغییرات رخ داده در این سرویس ارائه قابلیت Cross Platform است. مایکروسافت از تجارب گذشته خود استفاده کرده است و می داند که با ارائه سرویس هایی که منحصرا بر پایه ویندوز هستند، بخشی از مشتریان خود را از دست خواهد داد. طبق ادعای مایکروسافت، در سرویس مایکروسافت آژور، شما می توانید از تمامی سیستم عامل های موجود و تمامی زبان های برنامه نویسی و پلتفرم های رایج استفاده نمایید.

در اواخر سال 2017 ، مایکروسافت در گزارشی اعلام کرد 40% ماشین‌های مجازی در آژوریعنی کمتر از یک سوم در سال پیش از آن، در حال اجرای لینوکس هستند.
زیرساخت جهانی آژور شامل دیتاسنترهایی در 54 منطقه است، که 140 کشور را در بر می‌گیرد. مایکروسافت همچنین دو بخش سری آژور دولتی را درمناطق نامعلومی نگهداری می‌کند.

پروژه های پردازش و تحلیل

نمونه‌کارها Single Sign Onدرگاه ورود متمرکز کاربراندرگاه ورود متمرکز کاربران، ســامانه ای مبتنی بر فناوری شــناســایی یگانه می باشــد که برای ســـهولت دســـترســـی کاربران به ســـامانه های ســــازمانی, فرآیند احراز هویت را به گونه ای برقرار می نماید که کاربر فقط یکبار در درگاه اصــــلی نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و پس از آن به کلیه زیر سیستم های سازمانی متصل به درگاه شناسای یگانه دسترسی خواهد داشت.مشتریاندستاورد ها

درگاه ورود متمرکز کاربران

نمونه‌کارها Employee Performance Evaluationسامانه ارزيابی عملكرد پرسنلسامانه ارزیابی عملکرد پرسنل یکی از حیاتی ترین زیرساخت های سازمان الکترونیک است. این سامانه با صدور کارنامه ماهانه برای هر فرد ضمن رتبه بندی وی در سازمان بر اساس پســـت گروه های مشــــابه، از زیر ساخت سیســــتم ارزیابی ۳۶۰ درجه جهت جمع آوری و پایش اطلاعات کمی در رفتار های پرسنلی استفاده می نماید.مشتریاندستاورد‌ها

سامانه ارزيابی عملكرد پرسنل

نمونه‌کارها Integrated Platformسکوي رایانش یکپارچهسکوی رایانش بستری است که سامانه های دیگر می توانند بر روی آن اجرا شوند یا به طور کلی تر چارچوبی از تکنولوژی است که به تکنولوژی های دیگر اجازه اجرا می دهد. این سکو چیدمانی از فناوری های مختلف تحت وب می باشد که معماری آن بر اساس تجربیات اجرایی و نیازمندی های بومی طراحی و پیاده سازی گردیده است.مشتریاندستاورد ها

سکوی رایانش یکپارچه

نمونه‌کارها AXP Frameworkچارچوب تولید سامانه هاي سازمانیچارچوب تولید سیستم هاي سازمانی, کتابخانه اي بسیار مجهز است که بر روي پروژه خام نصب می گردد و امکان تولید و توسعه سیسـتم هاي سازمانی را بر اساس نیازهاي عمومی و بومی با کیفیتی فراهم می سازد که ضمن کاهش چشــم گیر خطاي انسانی, بسیاري از زیر ساخت هاي پیاده سازي نرم افزار هاي بزرگ را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد.مشتریاندستاورد ها

چهارچوب تولید سامانه سازمانی

نمونه‌کارها اهداف کلی

سامانه صدور و مدیریت مجوز دسترسی

نمونه‌کارها Content Delivery Networkشبكه توزيع محتواشبکه توزیع محتوا, فناوری تلفیقی وب و زیرساخت سخت افزاری است که با متمرکز سازی منابع مشـترک سیســتم های مختلف بر روی یک یا چند سرور, ضمن بهینه سازی فضـای سرور ها و ترافیک شبکه, تاثیر بسـزایی در امر تســریع بارگزاری صفحات کاربر و انجام تغییرات یکپارچه سازمانی از قبیل رنگ و لوگو دارد.مشتریاندستاورد ها

شبكه توزيع محتوا

یک دیدگاه بگذارید