پرش لینک ها

مایکروسافت آژور چیست؟ بخش دوم، زیرساخت و مزایای مایکروسافت آژور

مزایای مایکروسافت آژور

بدیهی‌ترین مزیتی که IaaS آژور ارائه می‌کند این است که سازمان شما برای اجرای کارهای مبتنی بر ابر دیگر نیازی به خریدن، پیکربندی، نگهداری، و تعمیر سخت افزار ندارد. صرفه‌جویی و پس‌انداز با هزینه‌های سخت افزار آغاز می‌شود که حجم بسیار زیادی از هزینه‌های غیر مستقیم را نیز در بر می‌گیرد، از جمله نگهداری سرورها نیاز به مکان فیزیکی دارند، همچنین برای مشغول به کار ماندن آنها باید هزینه‌های برق را نیز در نظر گرفت.
از آنجا که منابع مبتنی بر آژور مجازی هستند، و ناگهان از کار نمی‌افتند، زمان خاموشی برای تعمیر و یا جایگزینی سخت افزاری در پی نخواهند داشت. همچنین منابع سخت افزاری مجازی می‌توانند افزایش و یا کاهش پیدا کنند و آن هم به طریقی که با سخت افزار فیزیکی نمی‌توان آن کار را انجام داد، و برای یک وب سایت مبتنی بر آژور مقابله با ترافیک ناگهانی را امکان‌پذیر می‌سازد. سازمان‌های بزرگ که نیاز به حفظ حریم خصوصی جهانی برای ذخیره‌سازی و انتقال داده دارند می‌توانند به راحتی داده و سرویس‌ها را به منطقه انتخابی خودشان منتقل کنند.
آژور برای توسعه‌دهندگان، دسترسی سریع به سرویس‌ها را برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی، طراحی دستگاه‌های IoT ، اتصال به منابع دیتابیس و ذخیره‌سازی آنلاین، و گسترش تکنولوژی کانتیتر ارائه می‌کند. علاوه بر این، مایکروسافت در یادگیری ماشین و و ابزارهای AI برای توسعه‌دهندگان سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است.

مایکروسافت آژور

زیرساخت آژور به عنوان سرویس

یکی از اساسی‌ترین سناریوهای استفاده از Azure IaaS جایگزینی سرور فیزیکی با سرور مجازی است که در حال کار در دیتاسنتر آژور می‌باشد، بنابراین نیاز به نگهداری سخت افزار را از بین می‌برد.
این سرور می‌تواند هر نسخه‌ایی از کامپیوتر دسکتاپ پشتیبانی شده و یا سرور ویندوز، از جمله سرور 2019 را اجرا کند. و یا شما می‌توانید از یک لیست طولانی از توزیع‌های لینوکس، و طیف گسترده‌ایی از نسخه‌های پشتیبانی شده شامل Ubuntu Server, Red Hat Enterprise Linux, FreeBSD و حتی Oracle Linux را انتخاب کنید. در بازار گسترده آژور، می‌توانید سرورهای مجازی آماده اجرا برای تقریبا هر کاری را بیابید، از جمله SQL سرور، Docker, SAP Hana و (و برای سرور لینوکس اوراکل) دیتابیس اوراکل.
در واقع می‌توانید، زیرساخت کلی یک دسکتاپ مجازی (VDI) را در ابر آژور ایجاد کرده و آن را با ابزارهای شخص ثالث مدیریت کنید. می‌توانید به طور مستقیم از پرتال آژور در Citrix Virtual Desktops Essentials ثبت نام کنید، برای مثال، گزینه قدیمی VDI از ارائه کننده سرویسی که در حال حاضر در محافل شرکت‌های بزرگ شناخته شده است را فعال کنید. برای رویکردی کاملا متفاوت، به Nerdio برای مایکروسافت آژور نگاه کنید، که به ادمینیستراتورها اجازه می‌دهد تا کل شبکه تجاری شان را ایجاد کرده و از یک پرتال وب شخص ثالث آن را مدیریت کنند، که شرکت آن را به عنوان ” IT به عنوان یک سرویس” اعلان می‌کند.
در کنفرانس Ignite اواخر سال 2018 ، مایکروسافت طرح‌هایی که برای سرویس VDI مبتنی بر آژور دارد را با نام Windows Virtual Desktop اعلام کرد. که از پیکربندی‌های چند کاربره ویندوز 10 موجود در هر دستگاهی پشتیبانی می‌کند، و جایگزین مجازی‌سازی مبتنی بر سرور در محل می‌شود. همچنین برای سازمان‌هایی که با برنامه‌های مهاجرت به ویندوز 10 در کشمکش هستند مزیت فوق‌العاده‌ایی است، چون اجرای دسکتاپ‌های ویندوز 7 مجازی را به همراه دارد: سه سال به‌روزرسانی‌های امنیتی گسترده رایگان بعد از پایان پشتیبانی ویندوز 7 در 14 ژانویه 2020 .
یک زیرساخت محاسباتی مبتنی بر ابر قادر به انجام ترفندهایی است که شما به راحتی نمی‌توانید در اتاق سرور خود به آن دست یابید، از جمله تعادل بار ذاتی و آپگریدهای سخت افزاری در یک سوئیچ سخت افزاری. همچنین شامل برخی ویژگی‌های امنیتی چشمگیر می‌باشد مانند دسترسی به موقع به ماشین مجازی (VM)، که ماشین‌های مجازی را در سطح شبکه قفل می‌کند، ترافیک ورودی را مسدود می‌کند مگر آنکه درخواست‌های خاصی برای دسترسی تایید بشود.

برای شروع یک پروژه با ما اینجا را کلیک کنید.

پروژه ها

نمونه‌کارها Content Delivery Networkشبكه توزيع محتواشبکه توزیع محتوا, فناوری تلفیقی وب و زیرساخت سخت افزاری است که با متمرکز سازی منابع مشـترک سیســتم های مختلف بر روی یک یا چند سرور, ضمن بهینه سازی فضـای سرور ها و ترافیک شبکه, تاثیر بسـزایی در امر تســریع بارگزاری صفحات کاربر و انجام تغییرات یکپارچه سازمانی از قبیل رنگ و لوگو دارد.مشتریاندستاورد ها

شبكه توزيع محتوا

نمونه‌کارها MISسامانه برنامه عملياتیهدف از استقرار پروژه برنامه عملیاتی, فراهم سازی بستری جهت هدف گذاری شاخص های مختلف سازمان و ارزیابی واحد های سازمان در مقاطع مختلف زمانی تا رسیدن به هدف می باشد. در این سامانه مولفه های موثر سـازمانی در قالب پارامتر, شـاخص وچالش تدوین شده, فرمول نویسی می شوند و با استفاده از فناوری پایش داده به صورت نمودار دراختیار مدیران قرار می گیرد.مشتریاندستاورد ها

سامانه برنامه عملياتی

نمونه‌کارها Employee Performance Evaluationسامانه ارزيابی عملكرد پرسنلسامانه ارزیابی عملکرد پرسنل یکی از حیاتی ترین زیرساخت های سازمان الکترونیک است. این سامانه با صدور کارنامه ماهانه برای هر فرد ضمن رتبه بندی وی در سازمان بر اساس پســـت گروه های مشــــابه، از زیر ساخت سیســــتم ارزیابی ۳۶۰ درجه جهت جمع آوری و پایش اطلاعات کمی در رفتار های پرسنلی استفاده می نماید.مشتریاندستاورد‌ها

سامانه ارزيابی عملكرد پرسنل

نمونه‌کارها

شروع یک پروژه

نمونه‌کارها Single Sign Onدرگاه ورود متمرکز کاربراندرگاه ورود متمرکز کاربران، ســامانه ای مبتنی بر فناوری شــناســایی یگانه می باشــد که برای ســـهولت دســـترســـی کاربران به ســـامانه های ســــازمانی, فرآیند احراز هویت را به گونه ای برقرار می نماید که کاربر فقط یکبار در درگاه اصــــلی نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و پس از آن به کلیه زیر سیستم های سازمانی متصل به درگاه شناسای یگانه دسترسی خواهد داشت.مشتریاندستاورد ها

درگاه ورود متمرکز کاربران

نمونه‌کارها Integrated Platformسکوي رایانش یکپارچهسکوی رایانش بستری است که سامانه های دیگر می توانند بر روی آن اجرا شوند یا به طور کلی تر چارچوبی از تکنولوژی است که به تکنولوژی های دیگر اجازه اجرا می دهد. این سکو چیدمانی از فناوری های مختلف تحت وب می باشد که معماری آن بر اساس تجربیات اجرایی و نیازمندی های بومی طراحی و پیاده سازی گردیده است.مشتریاندستاورد ها

سکوی رایانش یکپارچه

یک دیدگاه بگذارید