پرش لینک ها

میکروسافت آژور چیست؟ بخش سوم، مایکروسافت آژور برای چه کاری ساخته شده است؟

مایکروسافت آژور برای چه کاری ساخته شده است؟

آژور بعد از سرویس‌های وب آمازون برجسته ترین ارائه کننده فضای ابری است، و به خوبی از رقبای دیگر پیشی گرفته است. در میان این رقبا، پلت فرم ابر گوگل مجموعه‌ ای مشابه از زیرساخت مبتنی بر ابر و سرویس‌های اپلیکیشن با استفاده از زیر ساخت جهانی غول جستجو ارائه داده است. شرکت‌های دیگری، مانند SalesForce و Oracle ، زیرمجموعه‌ایی از سرویس‌های مبتنی بر ابر را ارائه می‌دهند که در درجه اول مشتریان موجود آن شرکت‌ها را هدف قرار داده‌اند. شابد بتوان کتابی کامل از طیف گسترده‌ی سرویس‌های موجود در آژور نوشت که روز بعد تاریخ گذشته خواهد بود، چرا که این سرویس‌ها به صورت مداوم در حال گسترش هستند. در اینجا خلاصه‌ایی از دیگر سرویس‌های موجود آمده، که به وسیله فهرستی مرتب شده است.

ذخیره‌سازی و دیتابیس‌ها

ذخیره‌سازی مقادیر زیادی از داده، ساختار یافته یا غیر ساختار یافته، چیزی است که آژور برای آن ساخته شده است. سرویس‌های بومی ذخیره‌سازی آژور شامل: Azure Blobs (برای داده‌های غیر ساختار یافته، شامل خدمات تصویر، اسناد و استریم‌های ویدیو به طور مستقیم در یک مرورگر می‌باشد)؛ Azure Files که فایل‌های مبتنی بر ابر اشتراکی هستند که با استفاده از پروتکل‌های استاندارد بلوک پیام (SMB) قابل دسترسی هستند؛ Azure Queues برای پیام‌رسانی بین مولفه‌های اپلیکیشن؛ و Azure Tables، که یک ذخیره‌ساز NoSQL برای داده‌های ساختاریافته می‌باشد.
Azure SQL Database برای مهاجرت دیتابیس‌هایی که در SQL سرور ساخته شده‌اند، در نظر گرفته شده است، سرویسی کاملا مدیریت شده که می‌تواند به عنوان نمونه مدیریت شده برای مهاجرت بارهای کاری محلی و یا از ابتدا به عنوان سرویسی به منظور ارائه SQL دیتابیس به کار گرفته شود.
و در نهایت Azure Cosmos DB ، که قمار بسیار بزرگ مایکروسافت بر روی داده‌های عظیم (Big Data) است. این یک سرویس کاملا مدیریت شده، به صورت جهانی توزیع شده، مقیاس‌پذیر در ذخیره‌سازی و بهره‌وری است، و دارای چندین مدل دیتابیس می‌باشد که توسط SLAs (service level agreements) جامع بک آپ‌گیری می‌شود.

 

میکروسافت آژور چیست؟ بخش سوم، مایکروسافت آژور برای چه کاری ساخته شده است؟ آژور بعد از سرویس‌های وب آمازون برجسته ترین ارائه کننده فضای ابری است، و به خوبی از رقبای دیگر پیشی گرفته است. در میان این رقبا، پلت فرم ابر گوگل مجموعه‌ ای مشابه از زیرساخت مبتنی بر ابر و سرویس‌های اپلیکیشن با استفاده از زیر ساخت جهانی غول جستجو ارائه داده است. شرکت‌های دیگری، مانند SalesForce و Oracle ، زیرمجموعه‌ایی از سرویس‌های مبتنی بر ابر را ارائه می‌دهند که در درجه اول مشتریان موجود آن شرکت‌ها را هدف قرار داده‌اند. شابد بتوان کتابی کامل از طیف گسترده‌ی سرویس‌های موجود در آژور نوشت که روز بعد تاریخ گذشته خواهد بود، چرا که این سرویس‌ها به صورت مداوم در حال گسترش هستند. در اینجا خلاصه‌ایی از دیگر سرویس‌های موجود آمده، که به وسیله فهرستی مرتب شده است.

سرویس‌ها و ابزارهای توسعه اپلیکیشن

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های دسکتاپ و موبایل مجموعه کاملی از ابزارها را برای ساخت و به کار گرفتن این اپلیکیشن‌ها در اختیار دارند، برای شروع محیط توسعه ویژوال استودیو، که در چندین ورژن (از جمله نسخه‌های پیش نمایش) ماشین‌های مجازی در ویندوز سرور و ویندوز 10 اینترپرایز N در دسترس کاربران قرار گرفته است.
آژور علاوه بر ارائه سرویس‌های Visual Studio Team و آژور DevOps مجموعه گسترده‌ایی از ابزارهای third- party devops را برای به اشتراک گذاری کد، مدیریت جریان کاری، به کارگیری نرم افزاری، و نظارت بر عملکرد و استفاده را شامل می‌شود. می‌توانید از Jenkins استفاده کنید، برای مثال، برای ساخت اپلیکیشن‌ها در ابر و مستقیما آنها را در آژور به کار گیرید. از Terraform و یا Ansible برای آماده سازی و پیکربندی زیرساخت استفاده کنید، و سپس همه آنها را با Chef Automate مدیریت کنید.

کانتینر و سرویس‌های کانتینر

کانتینرها محیط‌ های استاندارد شده‌ایی هستند که اپلیکیشن‌ها را به صورت امن ، با قابلیت دسترسی بالا و توانایی مقیاس پذیری سریع اجرا می‌کنند. بازار آژور به کارگیری و مقیاس پذیری تصاویر کانتینر را فوق‌العاده آسان می‌سازد. استاندارد مدیریت بارهای کاری کانتینر شده، سرویس هماهنگ‌سازی کانتینر Kubernetes می‌باشد که در آژور به عنوان سرویس آژور Kubernetes موجود است.
کانتینری کردن برای آینده بارهای کاری مبتنی بر ابر چه اهمیتی دارد؟ آنچنان که Scott Fulton از ZDNet اشاره کرده است، “مایکروسافت به طور کامل فلسفه کلی سیستم سرور خود را دوباره با Kubernetes تجهیز کرده و چندین سازنده خلاق مهم را برای خود استخدام کرده است.”
آژور بیش از 100 تصویر کانتینر را در بازار خود به همراه ابزارهایی از Docker و سایرین برای مدیریت این تصاویر ارائه داده است.

 

پروژه های پردازش و تحلیل

نمونه‌کارها Content Delivery Networkشبكه توزيع محتواشبکه توزیع محتوا, فناوری تلفیقی وب و زیرساخت سخت افزاری است که با متمرکز سازی منابع مشـترک سیســتم های مختلف بر روی یک یا چند سرور, ضمن بهینه سازی فضـای سرور ها و ترافیک شبکه, تاثیر بسـزایی در امر تســریع بارگزاری صفحات کاربر و انجام تغییرات یکپارچه سازمانی از قبیل رنگ و لوگو دارد.مشتریاندستاورد ها

شبكه توزيع محتوا

نمونه‌کارها MISسامانه برنامه عملياتیهدف از استقرار پروژه برنامه عملیاتی, فراهم سازی بستری جهت هدف گذاری شاخص های مختلف سازمان و ارزیابی واحد های سازمان در مقاطع مختلف زمانی تا رسیدن به هدف می باشد. در این سامانه مولفه های موثر سـازمانی در قالب پارامتر, شـاخص وچالش تدوین شده, فرمول نویسی می شوند و با استفاده از فناوری پایش داده به صورت نمودار دراختیار مدیران قرار می گیرد.مشتریاندستاورد ها

سامانه برنامه عملياتی

نمونه‌کارها Employee Performance Evaluationسامانه ارزيابی عملكرد پرسنلسامانه ارزیابی عملکرد پرسنل یکی از حیاتی ترین زیرساخت های سازمان الکترونیک است. این سامانه با صدور کارنامه ماهانه برای هر فرد ضمن رتبه بندی وی در سازمان بر اساس پســـت گروه های مشــــابه، از زیر ساخت سیســــتم ارزیابی ۳۶۰ درجه جهت جمع آوری و پایش اطلاعات کمی در رفتار های پرسنلی استفاده می نماید.مشتریاندستاورد‌ها

سامانه ارزيابی عملكرد پرسنل

نمونه‌کارها Single Sign Onدرگاه ورود متمرکز کاربراندرگاه ورود متمرکز کاربران، ســامانه ای مبتنی بر فناوری شــناســایی یگانه می باشــد که برای ســـهولت دســـترســـی کاربران به ســـامانه های ســــازمانی, فرآیند احراز هویت را به گونه ای برقرار می نماید که کاربر فقط یکبار در درگاه اصــــلی نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و پس از آن به کلیه زیر سیستم های سازمانی متصل به درگاه شناسای یگانه دسترسی خواهد داشت.مشتریاندستاورد ها

درگاه ورود متمرکز کاربران

نمونه‌کارها Integrated Platformسکوي رایانش یکپارچهسکوی رایانش بستری است که سامانه های دیگر می توانند بر روی آن اجرا شوند یا به طور کلی تر چارچوبی از تکنولوژی است که به تکنولوژی های دیگر اجازه اجرا می دهد. این سکو چیدمانی از فناوری های مختلف تحت وب می باشد که معماری آن بر اساس تجربیات اجرایی و نیازمندی های بومی طراحی و پیاده سازی گردیده است.مشتریاندستاورد ها

سکوی رایانش یکپارچه

نمونه‌کارها AXP Frameworkچارچوب تولید سامانه هاي سازمانیچارچوب تولید سیستم هاي سازمانی, کتابخانه اي بسیار مجهز است که بر روي پروژه خام نصب می گردد و امکان تولید و توسعه سیسـتم هاي سازمانی را بر اساس نیازهاي عمومی و بومی با کیفیتی فراهم می سازد که ضمن کاهش چشــم گیر خطاي انسانی, بسیاري از زیر ساخت هاي پیاده سازي نرم افزار هاي بزرگ را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد.مشتریاندستاورد ها

چهارچوب تولید سامانه سازمانی

یک دیدگاه بگذارید