پرش لینک ها

میکروسافت آژور چیست؟ بخش چهارم، مدیریت سرویس‌های آژور 

یادگیری ماشین

در میان تازه‌ترین مواردی که به آژور اضافه شده مجموعه ابزاری برای انجام تجزیه و تحلیل پیش بینی و شناسایی الگوریتم‌های مفید وجود دارد. سرویس یادگیری ماشین آژور ساختن، آموزش، و به کارگیری یادگیری ماشین در محیط‌های هیبریدی و یا مستقیما در فضای ابری را با استفاده از فریم ورک‌ها و ابزارهایی که در محل استفاده می‌کنید امکان‌پذیر می‌سازد.

مدیریت سرویس‌های آژور

برای مدیریت اشتراک آژور و منابع، رابط کاربری اصلی، پرتال مایکروسافت آژور می‌باشد. که شامل یک داشبورد با قابل سفارشی سازی است که درباره اجرای سرویس‌ها، اطلاعاتی را در یک نگاه به شما ارائه می‌دهد، و همچنین رابط کاربری point-and-click برای اضافه، پیکربندی، و به کارگیری منابع جدید آژور می‌باشد.

با استفاده از Azure Resource Manager می‌توانید از پرتال آژور منابع را در گروه‌ها به کارگیری، مدیریت، و نظارت کنید. برای انجام وظایف تکراری، می‌توانید از آژور PowerShell و رابط کاربری خط فرمان آژور (Azure CLI) استفاده کنید.

با استفاده از یک داشبورد سفارشی، می‌توانید بر عملیات و عملکرد اپلیکیشن‌ها و زیرساخت مبتنی بر آژور نظارت داشته باشید، و همچنین قادر به کوئری گرفتن و تجزیه و تحلیل گزارش‌ها هستید. برای اجتناب از موارد غیر منتظره، می‌توانید هشدارهایی را تنظیم کنید تا در شرایط بحرانی نوتیفیکیشن دریافت کنید و اعمال خودکاری را بر پایه محرک‌های تعریف شده توسط کاربر تعیین کنید.

مرکز امنیت آژور یک نمره عددی ارائه می‌دهد، که نشان می دهد که آیا منابع مبتنی بر ابر در حد امنیت تعریف شده هستند. بر اساس این نمره، سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی پیشنهاداتی برای کمک به کاهش آسیب‌پذیری و مقاوم کردن این منابع در برابر تهدیدها ارائه می‌دهد.

در نهایت، یک مرکز مدیریت هزینه جداگانه که به شما اجازه می‌دهد تا هزینه‌ها را بر اساس مصرف تجزیه و تحلیل کنید، برای اجتناب از سورپرایزی که هزینه‌ها به دنبال دارند هشدارهایی را تنظیم کنید، و برای کاهش هزینه‌ها پیشنهادات را بررسی کنید.

Azure Active Directory چیست؟

حتی اگر شما هرگز پرتال آژور مایکروسافت را باز نکنید و یا به صورت مستقیم با هیچ کدام از سرویس‌های آژور کار نکنید، احتمال زیادی وجود دارد که سازمان شما در حال حاضر در Azure Active Directory (Azure AD) حضور داشته باشد.

سرویس‌های ابری مایکروسافت در سطوح بنیادی به هم مرتبط هستند، واقعیتی که مدیریت لایسنس و سرپرستی را ساده می‌سازد. برای مثال، اگر شما آفیس 365 تجاری و یا اشتراک اینترپرایز دارید، تمامی موارد مدیریت کاربری از طریق Azure AD انجام می‌گیرد. شرایط مشابه برای Dynamics CRM و مایکروسافت Intune نیز وجود دارد. شما می‌توانید از طریق Azure AD portal کاربران را مدیریت کرده و دستگاه‌ها را اداره کنید.

حساب‌های کاربری پایه رایگان هستند. ویژگی‌های اضافی (البته، برای هزینه اضافی هر کاربر) در سطوح Premium P1 و Premium P2 موجود هستند.

مدیریت هزینه مایکروسافت آژور

هزینه های مایکروسافت آژور

اکثر سرویس‌های آژور بدون هزینه پیش پرداخت و بر اساس مدل pay-as-you-go حساب می‌شوند. شما می‌توانید با خرید رزرو یک ساله و یا سه ساله تخفیف دریافت کنید که هزینه‌ها را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد. زمانی که منبع جدیدی اضافه می‌کنید پرتال آژور  هزینه‌ها را تخمین زده و ارائه می‌کند؛ همچنین می‌توانید از ماشین حساب آژور Pricing استفاده کنید تا برای یک منبع جدید بر اساس pay-as-you-go و یا نمونه رزرو شده به سرعت هزینه‌ها را تخمین زند.

اکثر اشتراک‌های ویژوال استودیو به عنوان یک مزیت، اعتبار ماهانه آژور رایگان ارائه می‌دهند؛ مقدار دقیق به سطح اشتراک بستگی دارد. به همین ترتیب، شخصی که عضو  یک BizSpark  و یا Microsoft Partner Network باشد یک سهم ماهیانه از اعتبارات آژور نیز دریافت می‌کند.

و اگر شما تمایل دارید سرویس‌های آژور را امتحان کنید، می‌توانید برای یک اکانت رایگان ثبت نام کنید که دارای مبلغ 200 دلار اعتبار برای ماه اول و همچنین دسترسی به تعداد کمی از سرویس‌های محبوب می‌باشد که برای سال اول رایگان هستند

پروژه های پردازش و تحلیل

نمونه‌کارها اهداف کلی

سامانه صدور و مدیریت مجوز دسترسی

نمونه‌کارها Single Sign Onدرگاه ورود متمرکز کاربراندرگاه ورود متمرکز کاربران، ســامانه ای مبتنی بر فناوری شــناســایی یگانه می باشــد که برای ســـهولت دســـترســـی کاربران به ســـامانه های ســــازمانی, فرآیند احراز هویت را به گونه ای برقرار می نماید که کاربر فقط یکبار در درگاه اصــــلی نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و پس از آن به کلیه زیر سیستم های سازمانی متصل به درگاه شناسای یگانه دسترسی خواهد داشت.مشتریاندستاورد ها

درگاه ورود متمرکز کاربران

نمونه‌کارها Integrated Platformسکوي رایانش یکپارچهسکوی رایانش بستری است که سامانه های دیگر می توانند بر روی آن اجرا شوند یا به طور کلی تر چارچوبی از تکنولوژی است که به تکنولوژی های دیگر اجازه اجرا می دهد. این سکو چیدمانی از فناوری های مختلف تحت وب می باشد که معماری آن بر اساس تجربیات اجرایی و نیازمندی های بومی طراحی و پیاده سازی گردیده است.مشتریاندستاورد ها

سکوی رایانش یکپارچه

نمونه‌کارها Content Delivery Networkشبكه توزيع محتواشبکه توزیع محتوا, فناوری تلفیقی وب و زیرساخت سخت افزاری است که با متمرکز سازی منابع مشـترک سیســتم های مختلف بر روی یک یا چند سرور, ضمن بهینه سازی فضـای سرور ها و ترافیک شبکه, تاثیر بسـزایی در امر تســریع بارگزاری صفحات کاربر و انجام تغییرات یکپارچه سازمانی از قبیل رنگ و لوگو دارد.مشتریاندستاورد ها

شبكه توزيع محتوا

نمونه‌کارها AXP Frameworkچارچوب تولید سامانه هاي سازمانیچارچوب تولید سیستم هاي سازمانی, کتابخانه اي بسیار مجهز است که بر روي پروژه خام نصب می گردد و امکان تولید و توسعه سیسـتم هاي سازمانی را بر اساس نیازهاي عمومی و بومی با کیفیتی فراهم می سازد که ضمن کاهش چشــم گیر خطاي انسانی, بسیاري از زیر ساخت هاي پیاده سازي نرم افزار هاي بزرگ را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد.مشتریاندستاورد ها

چهارچوب تولید سامانه سازمانی

نمونه‌کارها MISسامانه برنامه عملياتیهدف از استقرار پروژه برنامه عملیاتی, فراهم سازی بستری جهت هدف گذاری شاخص های مختلف سازمان و ارزیابی واحد های سازمان در مقاطع مختلف زمانی تا رسیدن به هدف می باشد. در این سامانه مولفه های موثر سـازمانی در قالب پارامتر, شـاخص وچالش تدوین شده, فرمول نویسی می شوند و با استفاده از فناوری پایش داده به صورت نمودار دراختیار مدیران قرار می گیرد.مشتریاندستاورد ها

سامانه برنامه عملياتی

یک دیدگاه بگذارید